Gospel of Jesus Christ according to Mark from 11.27 to 33.
A OVING back to Jerusalem. And while he was walking in the temple, they approached the chief priests and scribes and elders, saying,
"By what authority do these things? Or who gave you the authority to do so? ".
Jesus said to them: "There I too have a question, and if I answer, I will tell you by what authority I do.
John's baptism was from heaven or from men? Answer me. "
And they were discussing among themselves, saying: "If we say" from heaven ", will say: Why do not you believe him?
Say So "by men"? ". But they feared the crowd, they all hold that John as a true prophet.
Then Jesus gave this answer: "We do not know." And Jesus said to them, "Neither will I tell you what authority I do these things.
COMMENTO
L' autorità scaturisce dalla libertà . In greco exousia deriva da exestin - ciò che è libero - e significa la libertà incondizionata di azione. Nell'uso rabbinico essa oscilla tra il concetto ebraico di autorità e potere del sovrano, e il potere di disporre all'interno di certi gruppi sociali. Nel vangelo di oggi appare dunque uno scontro tra diverse autorità . Quella degli anziani, degli scribi e dei sacerdoti, e quella di Gesù. Al Tempio Gesù aveva rovesciato molto più dei tavoli dei cambiavalute, aveva sfidato la menzogna e l'ipocrisia. E la domanda dei capi del Popolo è, in questo contesto, fondamentale e decisiva.
Essa è la stessa che sorge, spesso, in ciascuno di noi. Siamo realmente liberi o l'autorità di Gesù, alla fine, ci condiziona, ci stringe in un angolo sottraendoci la stessa libertà? Dietro la domanda sull'autorità vi è quella più profonda sul destino dell'uomo, sul suo rapporto con Dio. La risposta di Gesù illumina questo dilemma. Essa ci riporta con i piedi per terra, ci mostra un fatto e ci invita a giudicarlo . Il battesimo di Giovanni era lì, davanti ai capi, ed il Popolo recava, sigillata, un'esperienza. Faced with this fact had to take a position, and have felt incapable. not know what to rebut expressed their authority, that of one who, blind and deaf, claims to be driving other. Jealousy had concealed the truth in them, for they loved the praise of men more than to God
Even our history is before us. The word we received the announcement that has moved our lives beginning to change, the signs performed by Jesus, are part of our experience. E 'to this that we must return to judge and discern. If we do not know and do not recognize the meaning of our life , means that someone has kidnapped the truth from our heart, and with it the freedom that flows from it. John's baptism was from heaven, and was the truth. The signs of love that have marked our lives are the work of God, and this is the truth . Allowing entry to recognize Jesus as a ' authorities only one reserved to God means to discern in any event his love, and look and think about freedom and our destiny in this horizon. "For Christians that means realizzatasi explanation in words, in the life, passion and resurrection of Christ, the 'instance interpretative decisive, in which he discloses a depth first unpredictable "(J. Ratzinger, Truth and Freedom , Catholic University, December 1996).
If it is true that God has worked in my favor, if is true that He loves me, if my destiny is happiness in him, then it is free to lead my life, it has the 'authority to purify my heart and my mind as when he wants, as he did that day in the Temple. If his love has redeemed me and if I belong, then the only real freedom and expresses itself in love to let me, nel consegnare la mia vita alle sue mani, alla sua volontà. " La più grande espressione della libertà è la capacità di decidersi per un dono definitivo, nel quale la libertà, donandosi, ritrova pienamente se stessa" (Benedetto XVI, Discorso all'apertura del Convegno ecclesiale della Diocesi di Roma su famiglia e comunità cristiana , 6 giugno 2005).
Così l'autorità di Gesù, la sua libertà assoluta manifestata nel dono gratuito di se stesso, l' autorità crocifissa , ci incontra negli eventi di ogni giorno, freedom and our freedom in power of his love, acknowledging and accepting the authority of the Lord, our freedom, we deliver unique and authentic to our fate, that of being the living temple of God in this generation, the holy oblation salvation of all men, the authority of Christ incarnate in our lives.
St Hilary of Poitiers (about 315-367), bishop, Doctor of the Church
De Trinitate, VII, 26-27
« Con quale autorità fai queste cose ? »
Dipende dal Padre, il fatto che il Figlio gli assomogli. Viene da lui, quel Figlio che gli si può paragonare, perché è simile a lui. È pari a lui, il Figlio che compie le stesse opere di lui (Gv 5,36)... Sì, il Figlio compie le opere del Padre ; perciò ci chiede di credere che egli è il Figlio di Dio. Non si arroga in questo un titolo che non gli sarebbe dovuto ; non fonda la sua rivendicazione sulle sue opere. No, rende testimonianza che queste non sono le sue opere, bensì quelle del Padre suo. E attesta così che lo splendore delle sue azioni è dovuto alla sua divina nascita. Ma come gli uomini avrebbero potuto riconoscere in lui il Figlio di Dio, nel mistero di questo corpo che aveva assunto, in questo uomo nato da Maria ? Il Signore compieva dunque tutte queste opere allo scopo di fare penetrare nel loro cuore la fede in lui : « Se compio le opere del Padre mio, anche se non volete credere in me, credete almeno alle opere ! » (Gv 10,38).
Se l'umile condizione del suo sorpo sembra costituire un ostacolo per credere alla sua parola, ci chiede di credere almeno alle sue opere. Perché, infatti, il mistero della sua nascita umana ci impedirebbe di percepire la sua nascita divina ? ... « Se non volete credere a me, credete alle opere, perché sappiate e conosciate che il Padre è in me e io nel Padre »...
Tale è the nature which he has since its inception and this is the mystery of a faith that will guarantee the salvation should not divide those who are one, not to deprive the son of her own nature and to proclaim the truth of the Living God born of God I live ... "As the Father who has life, has sent me, so I live by the Father" (Jn 6:57). "As the Father has life in himself, so he has granted the Son to have life in himself" (Jn 5:26).
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